Tilki SEO

SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki mazmun. Fakat bu iki mazmun konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online kızılışdoneş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-ticaret siteleri ciğerin nazik olan bu iki mazmun, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki mazmun da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olabilir, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu makalemızda çağ çağ birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı berenarı daha heveslihava ve beraber inceleyelim.

SEM: Arama Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması ciğerin meydana getirilen çkızılışmalara denir.

Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik peşışı kârlemlerinin hepsine denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Bellik bilinirliğini ve bellik değerini zaitrmaya müteveccih bir çkızılışma olan SEM, alıcı kitlesini yükseltmek açısından da az çok önemlidir. Hatta SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi müdrike arttırma şansı yakalayabilirsiniz.

Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çkızılışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çkızılışmalardır. SEM makul bir bütçe ciğerin maruz reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları makul anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde kılmak ciğerin meydana getirilen çkızılışmalardır. Elkızı, bu önlaştırmayı berenarı daha heveslihava.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki nüans; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret önlığında, SEO’nun ise ciğererik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde strüktürlabilmesidir. Yani SEO ciğerin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi ciğerin yeni bir ödeme strüktürlmaz.

Bunun dışında bir önemli nüans da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük müddet içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalkaloriız.

Bu iki dijital pazarlama mazmunı arasındaki bir diğer önemli nüans da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları evetğu ciğerin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkızılışmalarında bu boyut değişikdır. SEO çkızılışmaları daha natürel icraatı kapsar ve sitenize daha uzvi bir trafik akışı sağlar.

Bu iki mazmun, ciğererik bakımından da ayrımlılık gösterir. SEO çkızılışmalarındaki ciğererikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise hedef daha ticari evetğu ciğerin ciğererikler SEO çkızılışmalarındaki kabilinden olmayabilir.

Fakat bu buyurmak değildir ki SEM ciğererikleri kalitesizdir. Yalnızca iki mazmun arasındaki ciğererik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha iyi ya da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakılırsa ikisinden de faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi makalemıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/